poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Co sie sprawdziło lub nie sprawdziło na plaży - część 1 : Lirene – emulsja do opalania do skóry wrażliwej oraz balsam po opalaniu SunOzone.



Dziś parę informacji na temat kosmetyków, które zabrałam ze sobą na urlop nad morze. Większość się u mnie sprawdziła, niestety był wyjątek.
Pogoda była dość dobra, sporo czasu spędziliśmy na plaży dlatego skupiłam się na ochronie przeciwsłonecznej. Ja niestety opalam się po pierwsze kiepsko a po drugie na czerwono i często cierpię przy zbyt dużej dawce słońca. Od jakiegoś czasu, ze względu na alergię muszę chronić skórę na co dzień filtrami i zarówno doraźnie jak i na plaże świetnie sprawdził się u mnie filtr Lirene.


    1)      Lirene – emulsja do opalania do skóry wrażliwej z masłem shea, witamią E i alantoiną. Bardzo wysoka ochrona 50+ (150 ml).

Emulsja zawiera fotostabilne filtry organiczne i mineralne w postaci kompleksu UVBlock co zapewnia ochronę przed UVA i UVB. Pomimo wysokiego faktora, nie miałam problemu z opaleniem się ( tak jak niektórzy myślą), bo użycie filtru nie powoduje braku opalenizny. Filtr nakładałam dwukrotnie przed wyjściem na plażę ( lepiej nałożyć kilka razy niż raz za dużo ) i dwa razy w ciągu 5 godzinnego pobytu na plaży. Nie bieli, zapewne z powodu tego, że dwutlenek tytanu jest w postaci nanocząstek.
Jaki wynik ? Skóra zaczerwieniona minimalnie ale nie przypalona, mogłam bez problemów wziąć prysznic w ciepłej wodzie. Następnego dnia po zaczerwienieniu nie było śladu, pojawiła się jasnobrązowa opalenizna. Jedynym miejscem gdziem byłam zaczerwieniona były łopatki, ale tam filtr aplikowałam tylko raz przez niedopatrzenie. Gdybym nie posmarowała się żadnym filtrem myślę, że resztę wakacji miałabym z głowy a przez kilka najbliższych nocek nie spałabym z bólu. Poza tym dzięki masłu shea i innym składnikom nawilżającym skóra jest gładka, nawilżona i wygląda zdrowo, nie trzeba aplikować balsamu.
Cena : 28 zł.
Warto też zwrócić uwagę na sporą zawartość filtrów.

Skład :
Aqua, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Propylene Glycol, Octocrylene, C12-15 Alkyl Benzoate, Dimethicone, Potassium Cetyl Phosphate, Cetyl Alcohol, Titanium Dioxide(nano), Ethylhexyl Triazone, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Hydrogenated dimer Dilinoleyi/Dimethylcarbonate  Copolymer, Methylene Bis-Benzotriazolyl Tetramethylbutylphenol (nano), Triethanolamie, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Stearic Acid, Tocopheryl  Acetate, Alumina, Shea Butter, Allantoin, Decyl Glucoside, BHA, Simethicone, Methylparaben, Phenohexyethanol, Diazolidinyl Urea, Ethylparaben, Butylparaben, Propylparaben.

·         Pogrubione składniki to filtry UV – widać, że żałowali sobie - stąd takie dobre działanie emulsji.





     2)      SunOzon -  Balsam po opalaniu.

Nigdy wcześniej nie używałam kosmetyków z tej firmy, ale skusiłam się na ten balsam. I był to strzał w dziesiątke ! Idealny po opalaniu, szczególnie jeżeli się gdzieniegdzie przypiekliśmy. Zawiera chłodzący i orzeźwiający mentol, a jego lekka formuła z alantoiną, gliceryną i pantenolem nawilża wysuszoną skórę. Nie zawiera olejów mineralnych ani silikonów. Dobrze się wchłania i jest bardzo wydajny.  Nie sadziłam, że produkt za taką cenę może być taki dobry – polecam wszystkim , nawet jeżeli się jakoś specjalnie nie przypiekliśmy - przyjemne chłodzenie i nawilżenie skóry po dniu na plaży jest naprawdę fantastyczne :)

Cena : 4,99 zł / Rossmann.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz